Eindelijk in Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Myrthe Alphen - WaarBenJij.nu Eindelijk in Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Myrthe Alphen - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Bergen

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

04 Januari 2018 | Noorwegen, Bergen

Gister was nogal een stormachtige dag. Om 11 uur, een half uurtje voor het boarden voor de vlucht kreeg ik te horen dat de vlucht was gecanceld. Wie boekt er dan ook een vlucht voor tijdens de eerste storm van 2018. Gelukkig kon ik al snel mijn vlucht om boeken naar een vlucht later die dag, om 21.05. Dit betekende niet alleen dat ik tien uur moest wachten op Schiphol, maar ook dat ik te laat in Bergen zou zijn om mijn sleutels op te halen m vervolgens naar mijn kamer te gaan.
De tien uur op Schiphol boden me gelukkig de tijd om voor een alternatief te zoeken voor de eerste nacht in Bergen.
Een hotel was snel geboekt en dus kon het lange wachten beginnen. In de gate van de gecancelde vlucht waren drie anderen die in Bergen gaan studeren. Samen met twee Duitse jongens en een Italiaan heb ik de Schiphol rond gehangen. Dankzij wat spellen die we allemaal in onze tassen hadden ging de tijd sneller dan verwacht. Het lange wachten werd beloond. Eenmaal in het vliegtuig ging de tijd super snel (het leek wel voorbij te vliegen hehe). Na een busrit door een prachtig verlicht Bergen, was het tijd om eindelijk te gaan slapen.

Vanmorgen ben ik vroeg opgestaan om alsnog mijn sleutel van mijn kamer op te halen. Om vervolgens met al mn bagage naar het centrale station te lopen waar ik dat eindelijk de Bybanen(ook wel de tram genoemd) naar mijn kamer te nemen. De naam doet 't al vermoeden, maar Bergen is zeg maar best wel een beetje heuvelachtig dus je kunt je wel voorstellen dat dit redelijk uitdagend was.

En daar ben ik dan! In mijn kamer in Fantoft, een groot studentencomplex buiten het centrum. Ik woon in een nieuw gebouw, Fantoft Tre. Bij aankomst heb ik meteen mijn koffers uitgepakt en m'n kamer een beetje gezelliger gemaakt, zodat het nu echt mijn kamer is. Ik kijk uit op een kinderopvang waar de kinderen dik ingepakt heel de dag buiten spelen. Als kleine michelin mannetjes rennen ze rond.

Inmiddels zijn de eerste boodschappen in huis en heb ik een aantal van m'n nieuwe ganggenoten ontmoet. Vanavond is er nog een informatiemeeting van Fantoft. Morgenochtend ga ik naar de universiteit voor de introductiedag en om die dag dan feestelijk af te sluiten ga ik 's middags met een gratis bus (ja ja je leest het goed GRATIS bus) naar de blauw gele Zweedse Meubelgigant (aka IKEA).

Zo dat was m weer voor nu! Tot snel weer met een nieuwe update! :)

PS. Op veler verzoek: (Fan)post kan gestuurd worden naar:
Fantoft Tre
Studentboliger Postboks 206
5075 Bergen

  • 04 Januari 2018 - 17:51

    Erik-Jan:

    Vind ik leuk

  • 04 Januari 2018 - 19:08

    Lilian:

    Goed te lezen dat je eindelijk bent aangekomen, is Bergen toch weer niet zover als je denkt.
    het grote genieten kan gaan beginnen. Veel plezier Myrthe

  • 06 Januari 2018 - 21:49

    Agnetha :

    Heerlijk genieten nu van alle mooie dingen die komen gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Voor mijn studie volg ik een half jaar een minor in de stad Bergen in Noorwegen. Door middel van deze blog hou ik je op de hoogte van alle avonturen tijdens mijn tijd in Noorwegen.

Actief sinds 03 Jan. 2018
Verslag gelezen: 8909
Totaal aantal bezoekers 13661

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 01 Juni 2018

Minor in Bergen

Landen bezocht: